Home / SANATATE / ROLUL BENEFIC AL CALCIULUI PENTRU ORGANISM

ROLUL BENEFIC AL CALCIULUI PENTRU ORGANISM

Calciul este un mineral esential pentru organism, prezent in cantitatea cea mai mare in corpul uman (aproximativ 2% din greutatea corporala) si care indeplineste multiple functii importante.

Calciul ajuta la dezvoltarea corespunzatoare a oaselor si dintilor, contribuind la buna functionare a sistemului nervos, a muschilor si a inimii. Aproape fiecare celula din corpul uman foloseste calciul pentru diverse functii. Oasele aduna depozite de calciu acordand sprijin organismului atunci cand apare un deficit. Calciul are un rol vital si in cazul copiilor si adolescentilor atunci cand sistemul lor osos este in dezvoltare. Odata cu inaintarea in varsta, absorbim din ce in ce mai putin calciu din alimentatie, motiv pentru care corpul nostru apeleaza la rezervele de calciu ale sistemului osos. Prin urmare, oasele se slabesc, devin poroase si se pot fractura mai usor. Alte cauze care duc la pierderea de calciu pot fi: diminuarea nivelului de estrogen in timpul menopauzei, alimentatia deficitara in substante nutritive, consuml de alcool sau fumatul. Scaderea nivelului de calciu in organism poate duce la afectiuni precum osteopenia sau osteoporoza.

ASIMILAREA CALCIULUI

Organismul uman poate fi sustinut in asimilarea calciului prin utilizarea concomitenta cu doua vitamine esentiale: vitamina D3 si vitamina K. Vitamina D3,supranumita si “vitamina soarelui”, se gaseste in unele alimente precum peste, oua, lapte, dar organismulo sintetizeaza si in urma expunerii la soare. Aceasta contribuie la absorbtia si utilizarea normal a calciului si a fosforului, la mentinerea concentratiilor normale de calciu in sange si la mentinerea sanatatoo sistemului osos si a dintilor. Vitamina K, denumita si “vitamina antihemoragica”, are rolul de a ajuta calciul sa ajunga acolo unde el este necesar, stabilizand fluxul sangvin purtator de calciu si prevenind alcifierea nedorita a vaselor de sange si aparitia hemoragiilor.

DE UNDE LUAM DOZA ZILNICA DE CALCIU?

In mare parte, calciul se gaseste in alimentele pe care le consumam zi de zi, dar mai ales in lapte si derivatele lactate. Cu toate acestea, calciul nu se va asimila in mod optim daca sunt consumate in exces alimente precum grasimile, ciocolata, cafeaua, spanacul, patrunjelul si cerealele sau daca sunt consumate prea multe bauturi alcoolice sau carbogazoase (care au continut ridicat in fosfor, ce impiedica absorbtia calciului si determina consumarea rezervei existente). Din acest motiv, pentru a asigura doza zilnica necesara, se recomanda utilizarea de suplimente alimentare pe baza de calciu, pentru mentinerea sanatatii optime a intregului organism.

About admin

Check Also

„Creierul se îmbolnăvește din cauza noastră, pentru că nu știm să protejăm această „bijuterie” – Despre creier, cu cel mai mare neurochirurg din România

Creierul se îmbolnăvește din cauza noastră, pentru că nu știm să protejăm această „bijuterie”. Îmbolnăvirea …